busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vinterpokalen

Publicerad 2013-02-03 12:54:12 i Allmänt

Igår ordnade Sandvikens MK SM-rallyt Vinterpokalen i Sandviken med omnejd. 
 Som jag längtat! Det är något speciellt med att kliva upp tidigt, packa matsäck och kypa i vinterstassen för att ta sig ut i skogen och med hjälp av karta och tips från andra vandra till det "perfekta stället". Man funderar över om det är bäst att stanna här eller är det bättre runt nästa krök?  Man vill se bilarna så länge som möjligt men man vill även att det ska vara ett ställe där förarna får visa prov på sin skicklighet. 
 
Ibland får jag höra kommentarer om att man inte är så smart som går ut i skogen för att andas avgaser men faktiskt så tror jag att man får i sig mer avgaser längs vilken gata som helst och det är en naturupplevelse även att vara i skogen på rally. Vi fick vara med  om en fantastisk soluppgång och vandrade i fin natur. Vi hann med att besöka hela tre sträckor varav den sista bjöd verkligen på en perfekt plats som innehöll häftiga körningar men även  strålande sol att fika i! Lagom långa promenader och massor av glada rallyfantaster i skogen.
 
 
Som ni ser på bilden ovan så fanns det redan fina sittplatser i skogen till den som behövde ;-)
 
Rallyekipagen gjorde oss inte besvikna, många fartfyllda fina körningar och extra roligt att mina klubbkamrater bröderna Söderqvist vann sin klass, grattis!
 
 
En fantastiskt härlig dag!
 
Blir du sugen att ge dig ut i skogen så kan jag tipsa om att Järbo MK kör sin tävling Gestrikekannan lördagen den 2 mars.
 
Slutbloggat för idag, frågan är om det tar tre månader igen innan nästa inlägg kommer...
 
Kanske, kanske inte...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela