busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Anmäld...

Publicerad 2013-04-07 19:35:28 i

Länge sen jag bloggade. Har haft en period med mycket stress och trötthet, det är ingen bra kombination...

Känner mig mycket piggare nu efter påsklovet som inneburit en betydligt lugnare jobbsituation men även vårsol och extra lediga dagar har gjort sitt till. Tänk vad solen kan göra med mitt humör! Just därför jag valde att tatuera en sol, då har jag den alltid med mig!

Löpningen är en annan humörhöjare. Så skönt att ladda lurarna med bra musik och ge sig ut i friskluften och springa!

Har nu anmält mig till Gefle halvmaraton i maj. Jag ska springa i motionsklassen då det inte finns någon blåbärsklass som säkert skulle passa mig bättre... Efter att ha kollat förra årets tider så inser jag att jag skulle kunna springa som löparvärldens motsvarighet till rallyvärldens efteråkare. En karriär att satsa på?

Hur som helst så gillar att ha ett mål att träna till och att ha ett träningsprogram att följa. Visst hade det varit mer fest att springa Varvet men hemmaplan har också sina fördelar.

Folkracelicensen är också inbetald och jag har även anmält mig till Söderhamn och Gestrikes 2-dagars. Ska bli skoj men i skrivande stund funderar jag allvarligt på om snön är borta i maj???

Till sist bjuder jag på en rubrik från dagens Expressen.



Visst är det så att ALLT som står i kvällspressen är sant?!

Go kväll!

Kommentarer

Postat av: Nina Ollashed

Publicerad 2013-04-07 19:57:38

Hej Jessica! Blir riktigt imponerad att du anmält dig till halvmaran! grymt ju! och det finns säkert många, många som springer saktare än dig- det är ju hur starkt som helst att bara ta sig i mål i ett sådant lopp! :)

jag har åxå en sol-tatuering, just för att solen får mig att må så mycket bättre också!
yees, snart är folkrace säsongen igång! ska du inte vara med på dam/junior tävlingen?

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-04-07 21:45:25

Tack för peppning Nina! Jag kommer och är publik på dam/jun, mitt första race får bli S-hamn :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela