busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Väntan och tålamod...

Publicerad 2012-03-12 20:32:06 i Allmänt

Jag ogillar skarpt  att vänta och tålamod önskar jag rätt ofta att man kunde köpa på burk.

Tog med mej Bosse på promenad med planen att träna honom men i slutändan har jag tränat mig själv lika mycket men inte konditionsmässigt. Nej, vi har slagit nytt rekord på kilometern, det tog nämligen över en timme!!! Någon som kan slå det? Nej, jag tror inte det...

La en godis gömma i ett träd samt vandrade en bit bort från Bosse och gömde min vante. Gick tillbaka till juvelen fast bestämd att inte låta honom gå förrän han var lugn och tog kontakt med mej.

Jag väntade, väntade, väntade och väntade. Efter 10 minuter började han lugna sig, då passerade första hunden. Börja om från början... Samma historia igen, då passerar två hundar till... Efter oceaner av tid kunde vi äntligen gå...

Godisgömman hittades men var inte intressant utan mitt vantspår smällde högre!

Måste jobba mer med spår men känner mig inte helt bekväm med att lägga blodspår i skogarna med tanke på alla rapporter om björn och varg? Sen kräver det ju en hel del förarbete också... Hmmm.... Förslag?



Lånar den här bilden från nätet, kanske ska skaffa den boken?

Någon sa att man får det man behöver i livet och då är det klart att jag behöver en Bosse för att träna väntan och tålamod!

Cesar Millan sa att vi vill ha ett misslyckande så att vi får chansen att träna rätt beteende,
det är ju också en vinkling!

 Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela