busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Draghjälp?

Publicerad 2012-03-11 14:44:03 i Allmänt

Håller på att dra ihop ett gäng att springa vårruset med. Skoj att ha något att träna till sen är det ju alltid skoj att göra något ihop och det ser ut som att vi blir så många att vi får piknickkorgen att fira med efter loppet.

Det fantastiska förslaget att ha någon på cykel med som draghjälp dök upp, naturligtvis på skoj men igår testades ändå den varianten.

Sonen gillar ju att cykla så då tyckte jag att jag kunde använda mig av honom som draghjälp på min joggingrunda men ack vad jag bedrog mig! Trots att min jogg snarare liknade snabb gång så hängde junior inte med i mitt tempo utan hamnade pustade på efterkälken.

Till hans försvar bör kanske nämnas att han cyklade på en BMX iklädd vinterstassen?

Gissa vem som njöt mest av vår tur?




Vår i luften men vad jag är förvånad över alla som vågar åka ut med bilar på isen!
Jag antar att de har full koll men jag tycker att det ser läskigt ut...





Härligt men skulle du våga brumma ut med bilen mitt på denna sjö? Jag trivs utmärkt i strandkanten...

Det underbara vårvädret inbjöd till att tända grillen på kvällskvisten. Gissa om vi belv snopna när det plötsligt började regna och ännu plötsligare kräksnöa, storma och åska! Men grillat blev det...



Melodifestivalen sågs så klart och det känns helt OK att skicka Loreen till Baku som jag för övrigt inte visste vad det var för något före igår. Man lär så länge man lever!

Idag har en långpromenad med L stått på schemat och förhoppningsvis hinns en tur med familjen till ishallen också med så nu förtjänar jag lite vila framför de desperata hemmafruarna.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela