busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Du gamla du fria!

Publicerad 2012-06-06 21:16:34 i Allmänt

6 juni idag = Sveriges natinaldag.



Jag har inte firat nämvärt men är ofta glad och stolt över vårt land så hurra för Sverige!
Funderar dock över om det inte vore läge att ha röd dag även 7 juni så man verkligen kan fira rejält den 6:e?

Idag har sommarblommorna fått komma i ny jord sen har jag roat mig med lite städning och tvätt samt fikat med mina föräldrar. Inte många knop med lite nytta gjord.

Regn och sol har avlöst varandra. Mellan skurarna passade jag på att fota lite.



Bukettapel, sååå fin just nu!



Lilla myshörnan bakom en rabarberdjungel, herre gud vad den växer! Bjöd på rabarberpaj idag.



Känner ni vad gott syrenen luktar?

Tjejmilen känns just nu väldigt avlägsen, tur att det är tre månader kvar. Lyckades hamna på crossbanan i helgens folkracetävling. Inte bra för bilen och absolut inte bra för min rygg/nacke. Jag hade i alla fall turen att få en akuttid för att bli "riktad" av bästa, bästa kiropraktorn/massören men trots att jag var där i måndags så känns det fortfarande som jag blivit överkörd... Har bara blivit tokkorta promenader med hunden. Träningsprogrammet får jag glömma för stunden men det är grymt frustrerande när huvudet vill men inte kroppen!

Ja, ja, bara att bryta ihop och komma igen, det hade ju kunnat vara värre.

Roligt är att sonens holk som han byggde med sin morfar för något år sedan har fått hyresgäster i form av talgoxar. Nu kan vi sitta på verandan och kika på dem när de jobbar hårt med att få till allt i sitt nya bo.





Nöden har ingen lag...

Det är ju bra att återanvända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela