busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Ändrade planer

Publicerad 2012-01-25 22:06:47 i Allmänt

Idag blev det VAB med dottern, feber och hosta. Hon har kollat TV hela dagen och med andra ord så har jag också fått min beskärda del av Bollibompa...

Hann med en promenad med hunden innan sambon drog till jobbet så jag har fått lite friskluft iaf!

Det var 50% på La Redoute idag så vi passade på att handla lite sommarkläder till oss tjejer. Dottern påstod att "man kan inte ha så få klänningar som jag har". Klick, klick sen var det fixat, hoppas nu bara att storlekarna blir bra...

I söndags var jag och sonen ner till sjön för lite skidåkning. ÅIF har dragit fina spår så att skolbarnen ska få åka sen körs Hornbergsloppet på sjön i helgen. Ett nytt grepp men vad göra när det inte finns tillräckligt med snö i skogen?



För omväxlings skull bjuder jag på en vy över strandbaden tagen in emot land.

För mig passar det väldigt bra att åka på platta isen men vilken träningsvärk jag fick i ljumskarna. Idag klarade jag i alla fall av att jogga fem kilometer på löparbandet, heja mej!

Bra det när jag redan klämt flera sådana här...



Hembakad? Japp, av mig!

Billiga veckan (fattar inte riktigt varför det heter så för så himla billigt är det väl inte?) fortsätter. Fried rice och dillfisk med räkor var riktigt goda och lättlagade, gillades av hela familjen. Recept finns hos ica.se.





Roligt att laga något nytt men helt ärligt så följer jag inte recepten till punkt och pricka utan här läggs till och dras ifrån dels efter tillgång men även efter tycke och smak.

Recepten är beräknade till 4 personer men på mina måltider tycker jag att de varierar väldigt i storlek men det KAN ju bero på mitt modellerande med recepten...

Igår var det en mycket stor dag för vår dotter. Det var nämligen första gången som hon tog med sin en dagiskompis hem! Hur söta var inte de som stod och väntade på mig vid dagisgrinden och så kom jag i den andra grinden, surprise!

Nu väntar tvättmaskinen sen den här



och det här



Myyyyys!

Och har ni lite tid lägg den gärna på denna film:

http://urplay.se/161155

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela