busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Modell...

Publicerad 2012-02-17 22:09:27 i Allmänt

Idag har jag haft semester!

Började med att lämna vid sonen med skidor och bob vid skolan då det var friluftsdag sedan fortsatte jag och Bosse på en morgonpromenad längs Storsjön i underbart väder. Testade samtidigt Hööks bälte som Kickens matte tipsat om, fungerade jättebra för oss så tack för tipset!

Vid Ica möttes jag av en helvägg med denna reklam...



Mmmm, jo men visst, pizza byggde säkert denna gladiatorkropp, hahaha!

Frukost och morgontidning med dagens horoskop:



Japp, jag är tvilling och har idag gjort något som jag inte brukar ägna mig åt!

Har tillsammans med tre vänner varit och fått en make-up och sedan fick vi leka modeller.
Det närmsta jag kommit det tidigare är väl skolfotot och av det har jag inte särskilt goda erfarenheter.

Likt en filmstjärna fick jag bli ompysslad vid detta sminkbord



Håret fick jag tyvär inte hjälp med men det fanns resurser att tillgå.



Efter en timmes poserande var jag rätt trött på att modella och grymt imponerad av fotografen som orkade stå och regissera in i minsta detalj. Det slog mej också att denna stackars fotograf gör detta timme efter timme, dag efter dag... Han verkade dock gilla sitt jobb!
 
Naturligtvis så hade jag bestämt redan innan att jag inte skulle köpa bilderna eftersom de kostar en hel del men så blev det naturligtvis inte... Bjuder på några av de bilder jag fick med mej hem:





Dottern tyckte att jag såg cool ut men just som jag sög åt mej av berömmet så la hon till,
"cool som en gädda".

Jag har inte bestämt mig än hur jag ska ta emot den kritiken men jag kan i alla fall krypa till sängs nöjd efter en skön dag med nya erfarenheter och en hel del skratt och fniss!

Ha en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela