busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Tiden går fort!

Publicerad 2011-10-09 12:53:52 i Allmänt

Inser att det nästan gått en månad sen jag gjorde mitt förra blogginlägg, kanske inte har några bloggläsare kvar längre? Jag skriver ju i och för sig mest för min egen skull så det må vara hänt i så fall!

Nu är hösten verkligen här, underbar luft, härliga färger men även regn, rusk och skrapning av bilrutor, usch!

Bäst är hösten när det är så här!



Många härliga promenader med Bosse har det blivit, här har vi letat oss ut i skogen...



Annars har jag lagt en hel del tid på att försöka få ordning i vårt hus. Många saker är bra att ha men inte för många... Jag har grymt svårt för att slänga fungerande saker men trots det så har det gått flera lass till miljöstationen!

Vårt gästrum/kontor är ett sånt där rum där allt liksom samlas, gjorde en rensning och bäddade sängen men...



.... som den Jack Russel han är så bäddar Bosse om lika snabbt igen! Det känns som Mission impossible att lyckas ha gästsängen bäddad på annat sätt än Bosses sätt.



Men det är klart att han får bädda på sitt sätt!

Igår tog jag med mig barnen och Bosse på en biltur. Stopp 1 blev vid Lager 157 Sågmyra där vi shopade vinterkläder, jag som är en fryslort av största modell hittade en stor varm jacka, mössa, vantar och sjal. Barnen blev också ekiperade. Fyndade fina böcker också! Bosse fick kliva ur buren och passade på att sova i baksätet medan vi shopade.

Sen for vi vidare mot Rättvik för stopp 2 vid mina föräldrars husbil. De bjöd på lunch sen tog vi en promenad på marknaden och där var allt sig likt trots att det var minst 10 år sedan jag var där sist. För mycket folk (och hundar, varför ska folk absolut släpa med sig sina hundar in i värsta röran???), krimskrams och kallt. Köpte fler billiga böcker samt strumpor till barnen.

Tog en fika i husbilen (cocosbollar så klart) sen en promenad ut på den 628 meter långa bryggan.
Barnen hittade en jätterolig lekpark och Bosse mötte hundar i varje vrå. Måste faktiskt säga att han skötte sig väldigt bra, nått enstaka skall men annars valde han att nosa i gräset och "inte låtsas om" de andra hundarna.





Det är väldigt fint i Rättvik!

På hemvägen stannade vi till vid MC Donalds och tänk, även där fanns det böcker!



Jag är ju en riktig "boktok" och ännu roligare är det nu när sonen så smått börjat läsa själv!
Ja, dottern läser hon också men inte det som står i boken... Hon har härlig fantasi!

Nu blir det våfflor med sylt och grädde sen ska vi gå och kika på Rallylydnadsträning.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela