busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Blogginlägget världen längtat efter!

Publicerad 2011-10-30 10:57:07 i Allmänt

Ja, en hel del har jag bloggat om genom åren men idag känner jag att det är dags att ta upp detta ämne:

BAJSPÅSEN.

Ett måste i varje hundägares liv, särskilt om man som vi bor med grannar inpå knuten.
Tänk så här, vår vovve gör "nummer 2" tre gånger om dagen. Det blir 21 gånger på en vecka. 84 på en månad. Det finns många hundar i vårt kvarter och då kan man lätt räkna ut hur det skulle bli om vi inte använde de svarta påsarna!

Nu var det ju inte det mitt inlägg skulle handla om. Nej jag har i samtal med andra hundägare så inser jag att jag är inte ensam om att ständigt ha en påse i fickan och utvecklat dess användningsområden.

Bajspåsen kan även tjänstgöra som

* svamppåse i kantarellskogen
* soppåse när man är på äventyr
* blöjpåse (perfekt på flygplan när man inte vill förpesta medpassagerarnastillvaro)
*sadelskydd
*skyddshandske (om man ska ta reda på nåt äckligt typ kräka)
* vattentät plånbok (VISA, körkort och pengar när man inte orkar släpa på stora plånboken, räkna dock med viss uppståndelse när du ska plocka fram pengarna, bäst är att folk inte ser att du gräver fram dem ur en bajspåse, jag talar av egen erfarenhet...)
*skyddspåse runt tex tvålen i necessären
osv.

Jag uppmanar till att ni delar ert bästa påstips!!!



Idag är det söndag och jag har inget inplanerat, märks att man har gott om tid när man kan roa sig med sånt här!
Ska köra ett parti Fia med knuff med barnen men visar sonen redo för Halloween disco först:



Han hade en toppenkväll med sina kompisar!

Vi andra hade en myskväll med "Så mycket bättre" på TVn och besök av brorsan och M. Lite Halloweentema blev det här också:



Det ska föreställa spindlar...

Ska också försöka ställa om alla klockor så det inte blir några missöden i veckan,
hur var det nu då, fram eller tillbaka????


Hihi, nej då, jag har full koll!

Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela