busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Arbete...

Publicerad 2011-10-17 21:00:18 i Allmänt

Ja det har varit mycket arbete sista tiden, mycket av det pågår i mitt huvud och då handlar tankarna och funderingarna om mitt jobb som fritidspedagog. Jag brukar vara duktig på att lämna jobbet på jobbet men den sista tiden har jobbet följt med hem i tankarna, inte bra alls men otroligt svårt att låta bli...

Idag har jag iaf jobbat bort ett stort moment som hängt över mina axlar, skönt!

Annars så tycker jag väldigt mycket om mitt arbete. Många säger att de inte skulle klara en dag (?!)men jag trivs och kan inte komma på något annat jag hellre skulle jobba med? Nej, fick jag ändra på något så var det i första hand lönen! Idag kan den väl kanske mer liknas vid ett bidrag...

Den närmsta framtiden får väl utvisa vad som händer med min yrkeskategori då vi inte är lärare utan pedagoger och därmed inte är berättigade lärarlegitimation som övriga inom kåren får för att bla höja yrkets status?

Jag är helt övertygad om att lärande sker i alla situationer hela livet igenom och att leken är en utmärkt tillvaro att lära sig i. Jag tror också att fritidshemspedagogiken är viktig för alla barn och ungdomar.

Roligt nu är att få vara med på sonens resa mot att bli läsare! Lillasystern blir så klart inspirerad och läser också mycket och gärna, och jag har ju alltid läst allt medan sambon nöjer sig med text-TV och rosa sidorna...

Nej, nu blir det TV7 och "Det okända", intressant men jag kan inte låta bli att tro att det är nåt fusk med det hela?

Go kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela