busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Hänt i helgen

Publicerad 2011-11-20 21:23:42 i Allmänt

Så har helgen passerat, i raket fart!

Fredag kvällen tillbringade jag med L & L på Helt Enkelt Bar & Kök.
Den här gången blev det chevre med honung och fikon till förrätt och lammbiff men rotsaksmys och tryffelsås som varmrätt, underbart gott som alltid!

Sen gick vi på Heart Break och såg Electric boys, blev inte besviken där heller,
de bjöd på gamla låtar som lockade fram lika gamla minnen... Några låtar från nya skivan bjöd de också på, musik som gör mej på bra humör med sköna basgångar och gitarrer, tycker till och med att de var bättre live än på skiva.

(Öhhh, skiva??? Menar Spotify... Apropå teknik, läste i veckan om 80-talet vs 2010, -80 kunde man inte hoppa för högt till musiken för då hoppade skivan, det finns många fördelat med digital musik! Å andra sidan så kunde man hoppa rejält om man som jag hade kassettband men vad ledsen jag blev om jag stoppade bästa blandbandet i en spelare som tuggade... Då blev det till att ta fram saxen, tejpen och blyertspennan och hålla tummarna för att man skulle lyckas pyssla ihop eländet.)




Vissa saknade dock paradnumret "För fet för ett ****", hahaha!

Lördagen var seg trots att jag var chaufför kvällen innan och bara drack vatten.

Var med dottern på dans dvs hon dansar och jag sitter utanför danslokalen och surfar eller läser en bok, rätt skönt! Emellanåt hör man hur de skrattar där inne, de har en mycket duktig "dansfröken".

Tog med mej Bosse på promenad i skogen, hade honom lös och det gick jättebra, han höll koll på mej men efter ett tag bestämde han sig för att gå på egen upptäcksfärd... Kvar stog jag med godbitar och pipleksak och kände mej rätt ensam. Funderade på om jag skulle vandra hem igen men valde att vänta och efter en liten stund dök en glad hund upp. Härligt tänkte jag, nu kan vi gå hem men då pep han iväg åt andra hållet... Suck... Men sen hade han utforskat klart och vi kunde knata hem.

Snälla mamma och pappa hade fixat tallris åt mej så jag pyntade lite och när jag ändå var igång så fixade jag adventsljusstaken, vi får väl se om den överlever julen.



Lite taskigt mot sambon kanske då han slagit vad med sin brorsa om vem som går ned mest i vikt till jul...

Efter lördagsmiddag och ett glas rött däckade jag i soffan, hårt liv ibland, (ni hör väl ironin?).

Idag blev det sovmorgon, städning och sen familjeträff med sonens klass. Fika, pyssel för den som ville och lek i gympasalen, trevligt och barnen var mycket nöjda efteråt.

Nu tror jag att det blir mys med Bosse, en kopp te och Twilight film nummer 3, kanske kan vara dags att se den nu när 4:an går på bio... Bättre sent än aldrig och det kan ju vara läge att passa på när sambon jobbar.

Go kväll!

Kommentarer

Postat av: Camilla Andersson

Publicerad 2011-11-21 04:33:06

Ja film 4 är ett måste :) den var jättebra, såg den i lördags kväll

med brudarna. // Camilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela