busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Sång på gång!

Publicerad 2011-11-01 17:59:56 i Allmänt

Ett par gånger om året händer det att jag tar fram fiolen och spelar en truddelutt men den brukar åka undan lika fort igen när jag inser att mina fingrar är allt för ringrostiga och det inte alls låter som jag vill att det ska.

Härom kvällen passade jag på när sambon tog Bosse på kvällsturen då jag vet att ingen av dem uppskattar mitt fiolspel. Dröm om min förvåning när Bosse glatt studsar in och kryper ihop bredvid mej i soffan trots att jag gnisslade på som mest men det blev en kort vila för strax föll han in i stämsång istället....




Han lät så lidande så där var det slutspelat!

Strax ska jag och en kollega åka på "Sjung för att må bra", en nystartad kör här i byn, jag är ingen sångerska men älskar musik och sjunger gärna för mig själv så det här känns både spännande och roligt!
Har dock inte riktigt hittat min tappade röst men jag kraxar väl på ändå och hoppas att jag inte lockar någon att börja yla...

Sonen och sambon har åkt in till Läkerolen på Brynäsmatch och till sonens förtjusning så skulle årets Idol-gäng sjunga nationalsången.

Dottern står i full Pippimundering här bredvid och sjunger Sjörövar Fabbe medan hon väntar på mormor och morfar.

Massor av sång på gång alltså, ta en truddelutt du också vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela