busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Veckorapporten

Publicerad 2011-07-13 22:52:34 i Allmänt

Ja ni kära bloggläsare, när jag kollar statistiken så ser jag att besöksantalet stiger efter typ en vecka, ni har alltså fattat läget och insett att inläggen inte kommer oftare än så eller?

Skämt åsido så är jag fortfarande nyfiken på vilka det är som tittar in här emellanåt så var inte så blyga utan lämna gärna en kommentar :-)

I helgen var jag till Gävle på Getaway Rock festival och det är just vad det är för mig,
både en "get away" med inga måsten och sen rock på det = toppen.
Vädret gjorde inte heller i år mej besviken men däremot har jag numera enorma märken i ansiktet efter mina solglasögon, smällar man får ta!

Här är mitt resesällskap och bakom syns en utav höjdpunkterna i mitt tycke, BFMV.



En riktig rockräv visade sig också...



Alice Cooper, 63 bast men still going strong med krycka, käpp, orm, giljotin och bödel...
Hans band var det riktig fart på iaf!

Naturligtvis så hittade vi gott att äta och dricka också!



Hemma slet sambon hårt för att få folkracebilen klar och igår stod den äntligen lastad.



Idag for han och sonen iväg mot Vimmerby men kom inte längre än till Katrineholm så trillade bakhjulen på ena sidan av bussen av! Jag är otroligt glad att jag inte satt bakom bussratten då med lastat släp och allt men sambon redde upp det hela och fick hjälp av en underbar jordbrukare så efter några timmar rullade de iväg igen.

Tänk att det finns sånna människor som ställer upp och hjälper till och ger bort reservdelar och som till råga på allt inte vill ha nåt för besväret heller!?! Sambon fick tvinga på honom lite kompensation... Jag tror ju iofs på att det du ger får du åter men blir så otroligt glad över att någon engagerar sig så i en total främlings olycka. TACK!

Själv har jag gjort ett tappert försök att snitsla en spårbana åt Bosse. Med bestämda steg och GPS laddad vandrade jag ut i skogen men skogen räckte liksom inte riktigt till på nåt konstigt vis (någon, typ jag, ville inte gå på vissa ställen) så banan blev bara klena 450 meter. Jaja, fläckvis var terrängen ganska tuff för mig 182cm lång och jag misstänker att det blir snäppet värre för Bosse om det inte slutar med intrasslad lina redan de första metrarna... Rapport kommer kanske...



Hittade också på någons svampställe men jag tror att någon varit där ganska nyligen? Eller?

Svängde in hos brorsan för att hämta upp dottern och naturligtvis kom vi in på min björnskräck och som om det inte var nog med att oroa sig för sånna och fästingar så passade han på att lägga till vildsvin till min lista, FY!

Imorgon står packning och städning på "attgöralistan", kanske hinner lägga ett spår åt Bosse också. Tror att allt det kan vara uppskattat av hus/hundvakten som snart får ta över här hemma i några dagar medan vi drar till Motala, 30 års jubileum för folkracefestivalen i år och, håll i er nu, 20 års jubileum för mej och sambon,

HURRA FÖR OSS :-)



Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-07-16 07:16:21

Grattis till era 20 år tillsammans, Och jag brukar titta in hos dig, fast jag skiver inte så ofta... Ha en bra Motala vecka... Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela