busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Miljöombyte!

Publicerad 2011-12-05 20:29:04 i Allmänt

Här kommer några bilder från förra veckan, jag och sonen passade på att överraska mina föräldrar som for till Lanzarote för att i lugn och ro fira pappas 70-årsdag.

De blev rätt förvånade när jag och sonen meddelade utanför tågstationen i Gävle att vi bokat samma resa och skulle följa med! Ett under att vi lyckades hålla det hemligt hela vägen fram till avresa, jag har varit nära att försäga mig flera gånger!



Så skönt att få rå om sonen en hel vecka.



Sten finns det väldigt gott om på vulkanön så varför inte göra något av dem?



Mitt bidrag i stensamlingen.



Vandrade ut till Papagayostränderna, började med gångväg, avslutades med klättring...
Innan avresan hade jag läst på nätet att det var en promenad på 5 km, via google maps förstår jag varför det tog så lång tid för oss, minst 7 km vandrade vi, bra gjort av vår 7-åring att fixa det!

Hemvägen gick lättare, när vi kom tillbaka till bebyggt område blev det taxi till hotellet, skönt!



Saltkokt potatis med mojo rojo och fisk, mumsigt!



Oändliga lavafält, ingen växtlighet.



Nedbäddad, fick bli ett dopp i havet efteråt.



Mitt favoritställe, i solen vid havet, underbart!!!
Längtar tillbaka och drömmer redan om nästa tripp men då vill jag ha hela familjen med.

Nu är det dags att ta tag i alla förberedelser inför lucia, jul och nyår, det är trots allt en mysig tid vi har framför oss.

Bus Bosse passade på att fylla 3 år när vi var borta, han blev dock firad av lillmatte och husse. Själv bjuder jag honom på ett veterinärbesök med vaccination i veckan, ett nödvändigt ont men det brukar gå snabbt och smidigt.

HURRA FÖR BOSSE!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela