busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Hundgöra

Publicerad 2011-12-07 19:48:55 i Allmänt

Idag var det alltså dags att ta Bosse till veterinären för vaccination. Det hela avlöpte rätt bra trots att jag hade en hund med ragg rest från nacke till svans när han fick komma ut ur bilden. Många nya lukter antar jag? Vi fick vänta en stund och det gick bra, vi hade sällskap av en vovve med matte.

Tjejen som gav sprutan var superduktig och hennes lugn smittade av sig på oss som var lite halvstirriga och efter 10 minuter var vi åter i bilen.

På kvällskvisten blev det en promenad med Årsundas hundliga, vi var bara 4 mattar med lika många vovvar men det var skoj att träffa dem. Några centimeter snö har kommit under dagen så vovvarna tyckte att det var skoj att sniffa i den sen tror jag att den nya snön gett dem lite mer studs i benen?

Har hittat en kul present till barnen:



Den ska hängas i adventskalendern och sen hoppas jag att de är lika sugna att se den som jag är!
Jag tyckte hemskt mycket om den som barn, ska bli spännande och se vad jag tycker nu!

Nu blir det till att baka lite inför morgondagens kalas för sambon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela