busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Arborist eller klätterartist???

Publicerad 2010-10-17 20:27:28 i Allmänt

Nej tyvärr, inget av dem men idag har jag börjat med projekt "beskära päronträd". Massor ska bort, vi får väl se om det slutar med en stubbe eller om vi lyckas någorlunda ändå...



Tror att det kan vara typ 25 år sen jag klättrade i träd sist...

Efter gångvägen hade någon lämnat monsterspår!!!



Misstänker att monsten ifråga är i sexårsåldern och har ganska glest mellan framtänderna...

Bortom gångvägen fick vi fika med trevligt sällskap.

Sen har jag och bästa L tagit en tvåtimmars promenad i höstsolen. Bosse fick naturligtvis hänga på. Han blev överlycklig och stretade på som bara den i kopplet, att gå fot fanns inte på kartan men när han fick gå lös i skogen var han superduktig! Höll koll på mej och lyssnade på mej trots att han hittade spår och hörde djur springa bredvid oss.

L blev så rädd när jag ryade i "NEEEJ" när Bosse tänkte mumsa hästskit så hon var helt övertygad om att han inte vågade göra några felsteg när matte lät på det viset, jag kan ju alltid hoppas att hon har rätt, hihi!

En skön söndag helt enklt som nu ska avslutas med filmtittande.

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela