busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Hänt sen sist...

Publicerad 2009-10-26 19:41:44 i Allmänt

Hoppsan, så har det gått en halv vecka sen jag skrev senast, så vad har då hänt?

En kollega slutade hastigt (men mindre lustigt) i fredags, nytt jobb hägrar för henne och jag tror att hon kommer att få det bra men allt gick så väldigt fort! På fredagkväll fick vi mycket uppskattat sällskap av barnens fadder, blev mat, sötsaker och Idol, mysigt :-) Va duktig de är Idolerna i år, har flera favoriter...

  



Lördagen finns det inte många minnen av... Var tvärdäckad, helt säker på att jag drabbats av influensa! Feber, hosta, huvudvärk, värk i benen, yrsel och en konstig känsla i hela kroppen :-( Sov till halv fyra på eftermiddagen (!?) och då kändes det faktiskt lite bättre!

Söndag morgon vaknade jag och kände mig rätt pigg igen, skumt men bra :-) Trotsade regnet och tog Bosse med mig till agillity banan där även Kicken med matte var och tränade. Vovvarna kunde nosa på varandra och ville gärna leka men fick inte för oss då det är agillity som gäller där, inget annat... Kunde nöjd åka hem lite senare med en glad hund efter att ha tränat lite med platt tunnel, slalom, gungbräda och följa hand.

Idag har jag jobbat. Det är höstlov så dagarna ser lite annorlunda ut, skönt med ett avbrott! Idag har det varit mycket pysslande, med Halloween i antågande blev det en hel del masker, (finns att skriva ut på ungafakta.se )  När jag hittat hem igen satte jag sonen att jobba vid köksbordet, plötsligt såg han ut så här:



vårt andra "lilla monster" har på eget bevåg matat Bosse idag... Sambon trodde inte att hon hunnit med att ge honom så mycket men med tanke på vad många svarta påsar det gått åt under dagen så börjar vi misstänka att hon hunnit med att bjuda på en hel del...

Har lånat ut racern till en annan tjej som ska tävla i helgen, när de hämtade den passade vi på att bjuda henne med familj på middag, trevligt med sällskap och barnen tyckte att det var jätteskoj! Blir så dåligt med att träffa andra familjer den här tiden på året...

Nu sover de små sött och jag tyckte att jag hörde soffan ropa på mej???

Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela