busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Nu är det avklarat!

Publicerad 2009-12-16 20:30:03 i Allmänt

Idag var det dags för vaccination igen, denna gång hade turen kommit till Bosse. Jag var lite nervös för hur det hela skulle avlöpa eftersom det blev så konstigt sist vi var hos veterinären. Det var när Bosse kastrerades för ett halvår sen och inte någon trevlig upplevelse för någon av oss...

Bara att bita ihop och ta tjuren vid hornen för veterinärbesök måste man göra när man är hund eller matte... Hade fått tipset att köpa lugnande på hälsokost  (fungerar både på hund och matte) men hade inte tid att göra det så det fick gå ändå!

Bosse började med att medela ALLA att han kommit in hos veterinären med några rejäla skall (så liten och låter så mycket!!!) men sen var det lugnt :) Det gick iofs åt en hel del korv men vad gör man inte ;) Veterinären var supergullig, jag berättade som det var och hon tog sig verkligen tid för att det skulle bli en positiv upplevelse!

                                            

Sedan har vi fortsatt dagen med en promenad med flera hundmöten som också gick bra! Det tar sig... Bosse har även träffat grannens schäfer. De var båda kopplade på varsin sida om staketet men Bosse lyckades ändå ta vägen under staketet in till schäfern och fasta med sitt koppel runt hans tass... Spännande!!! Allt gick bra så nu vet vi att de är kompisar :) 

Klippte mina naglar idag medan lilltjejen tittade på, rätt vad det var utbrister hon "ja åsså klippa klor", lite miljöskadad kanske??? Hihi!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela