busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Lägesrapport

Publicerad 2009-08-31 20:56:36 i Allmänt

Halloj!

Jaha, vad har hänt sen sist då? Jo, en hel del jobb och sen är det ju allt det där andra som ska hinnas med typ mat, tvätt, städning samtidigt som man helst vill umgås med familj och vänner...

Har iaf hunnit med en tur till Gävle för yttepyttelite shoping, hittade inte nåt :-( och sen tjejfika.

Har långt gångna planer på en utlandstripp då min kompis kom på att vi faktiskt firar 30 år ihop i år!!!! Det måste ju bara firas rejält :-) tråkigt bara med denna influensa som man inte alls vet hur den kommer att utvecklas... ser ju inte så ljust ut just nu... otäckt är det :-(

Söndagen tillbringades i Furuvik med familjen. BusBosse fick vara hos svärmor, lugnast för alla, eller iaf för honom och oss ;-) Furuvik är mysigt tycker jag! Jag gillar djuren, har nog kunnat stått och pratat men kängrus länge om jag fått men sonen ville mest åka karusell. Han fick prova radiobilarna och där har han lätt kunnat sitta heeela dan! Lilltjejen gillade också karusellerna sen var hon sugen på att "sitta häst" men när vi väl kom fram fegade hon ur och valde att klappa istället, eller peta i ögat eller vad hon gör... döm själva...



Bosse tränar jag hundmöten med. Planen är att han ska fatta att de andra hundarna inte är farliga för honom och att han kan lita på mej alltså gäller massor av godis då vi ser en annan hund så han ska veta att om jag söker upp matte när jag ser en annan hund så blir det gotta å trevligt... Har funkat bra faktiskt! Jag vill ju inte att han ska hinna stressa upp sig utan att han ska få lyckas varje gång så vi har vandrat mååånga vändor utanför de hus där det står uppbundna (lugna) hundar :-) får väl se om det är nån husse eller matte som tycker att jag nöter ut asfalten på deras gata snart ;-)

Försöker också hitta på små saker efter promenadvägarna samt ibland bara stanna upp och bara vara, något som både jag och Bosse behöver träna på... Det är iaf roligt att ha en hund med på promenaderna :-)

Annars så går det stadigt utför, i förra veckan fick Bosse sova med Husse i gästsängen två mornar när han hittat hem från nattskiftet... Bästa kompisar :-) Ingen hund i sängen, mmm, eller hur... Som tur är så vill Bosse (eller törs inte) gå upp på övervåningen, än...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela