busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Det tar sig! =)

Publicerad 2009-04-19 18:42:55 i Allmänt

Idag har vi varit vid folkracebanan hela dan, blev väl inte så jättemycket jobbat för mig direkt då jag skulle hålla koll på lilltjejen som har en del spring i benen... Sonen var helnöjd men trött efter en hel dag utelek!

Bosse trivdes också, är väldigt lugn och nöjd i buren i bilen och däremellan fanns ju många nya intryck, lukter och människor som ville hälsa men det hade inte Bosse riktigt tid med...

Tog ett varv på folkracebanan med barnvagnen (all träning är bra ;)) å då kunde Bosse springa lös, så LYCKLIG!!! Tänk vilken skillnad det är på hur en lös hund kontra en kopplad hund rör sig! Hade möjlighet att "försvinna" emellanåt å Bosse hade faktiskt koll på mej å var snabb att leta reda på mej, mycket godis idag med =)

Fick ju veta att blodpudding är väldigt sött så vi får väl ta dem som riktigt mutgodis =)  funkade inte så bra med dem ändå för de blev så hårda att Bosse måste stanna å tugga på dem å då blir det rätt dåligt flyt i träningen.... men han tyckte att de var goda, sockerråtta som jag kanske? =) Tack för tipset M!

Nu på kvällen när vi kampade så funkade "loss" utan godis som byte, men han fick istället tillbaka handsken som vi kampade om snabbt efter han släpp den, fyra gånger på raken, duktig kille!

Känns som att "ligg" kommer att ta tid... har haft honom sittande och sedan fört godis snabbt ner en bit framför nosen men vår kille är ju så liten att han utan problem kan följa godisen med nosen utan att lägga sig, han sitter däremot otroligt fint hela tiden =) har lagt det hela på is nu så får vi väl se om ett tag...

Nu blir det Bollibompa =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-20 08:10:08

Har också problemet med godis som måste tuggas! Men som sagt korv är bra! Fler exempel är ost, även där mycket små bitar. Jag brukar dela är varm korv i slantar typ 5mm tjocka å sen delar jag slanten i fyra "tårtbitar". Sen finns de några bra godisar på affären, de finns nå som ser ut som engelsk konfekt, mjuka (har dem på zoo affären här) å lätta att dela i små bitar. Sen har vi på ICA Purina Beneful "happy walks", små mjuka "korvar".Lite dyra vill jag minnas. De sorterna älskar mina vovvar å jobbar mycket hårt för! ;) Sen köpte jag i veckan på Granngården, Bozita med lever å fisk smak, de var också populära men tyvärr lite hårda, (lämplig som inkallnings godis då man hinner undan en bit medans de tuggar)men inte så stora bitar. Dem har jag med mig på promenaden.

Kul att de går bra med träningen! Här är de mest inkallning å kontakt på "lös promenaden" som tränas.

Ha de gott! Å krama Bosse från mig!

Postat av: jessica

Publicerad 2009-04-20 21:43:00

Oki, han kramar tillbaka ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela