busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Halv 8 hos oss!

Publicerad 2012-09-10 20:53:04 i Allmänt

Sonen har börjat titta på Halv åtta hos mig, inspirerad av det så bjöd han oss på denna meny:
 

Hummersoppa med bröd.
 
Fjärlispasta med lövbiff, champinjon och paprika sås med senapssmak.
 
Oscars glassglas med blåbär, grädde och handgjorda chokladdekorationer.
 
Betyg? Full pott så klart!
 
Helgen har i övrigt bestått av dans, fotboll, shoping toppat med fönsterputs och storstädning av badrum. Det är konstigt men ändå ett faktum att när jag har mycket som snurrar i huvudet så måste jag skapa ordning här hemma... Sen är det ju också så att vid den här tiden på året så vill jag gärna "höstpiffa" med nya gardiner, kuddar och ljus i mängder.
 
Min vad har fått vila och piggat på sig skapligt. Promenader går bra liksom lugn cykling men det gäller att ta det lugnt. Kroppen är snäll och hjälper mig med det då jag åkt på höstens första (förhoppningsvis enda) förkylning...
 
Inget ont som inte har något gott med sig eller hur var det?
 
Får kurera mig med en balja te.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela