busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Publicerad 2012-04-23 20:45:25 i Allmänt

... men guldet kom i alla fall hem till Gävle igen!

Förra veckan fick jag fin fin hjälp med att fixa det sista på folkracebilen:





Men tyvär blev det ändrade planer på lördagsmorgon då jag drabbades av magsjuka/influensa och fick tillbringa hela lördagen och en bra bit av söndagen sovandes istället för på Kyrkberget. Surt.

Tack vare alla snälla som hjälpte till att ha hand om barnen fick jag i alla fall vila ut och på söndag kväll kändes det bra igen.

Idag har det varit en lång dag då vi redan efter sju styrde kosan mot Falun för en föreläsning för att sedan vända hem, vara en kortis i barngruppen och sedan ha möte på jobbet.

Efter det kände jag mig beredd att sova ytterligare 36 timmar på raken men istället tog jag med mej Bus Bosse som genom sina bästa (värsta kanske?) bustakter piggade upp mig igen!



Avslutade promenaden med att träna möte med grannens katt, jag kan lova att den katten är KUNG i kvarteret, vilken cooling! Fast jag tror att det var bra att Bosse var kopplad...

Efter middagen blev det en tur upp till banan med familjen för att kolla in alla duktiga crossåkare som tränade, en riktig humörhöjare! Sonen är lite sugen på att testa minibil medan dottern hävdar att hon vill ha en minicross. Jag påstår dock att hon är för liten men då fick jag till svar:

"Mäh, det är jag inte alls! Mina knän sitter ju ända här uppe!"

Japp.

Med en fyraårings härliga logik uppfann hon även ordet "i förrmorgon", dvs i övermorgon men hon tänkte väl igår- förrgår osv. Så rätt men ändå inte!

Nu ett avsnitt av Alcatraz om jag håller mig vaken...

ZZZzzzzZZZZzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela