busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Ännu en...

Publicerad 2011-03-20 19:41:42 i Allmänt

... underbar dag som lovar vår!
Såg den första fjärilen flyga förbi när jag putsade fönster på förmiddagen.

Blev pulkabacken idag igen men idag hade vi sällskap av massor av andra härliga familjer.
Så skönt att sitta i solen och bara vara medan barnen glatt for ner för backen i full fart (och ofta med noll koll men det gick det också) och lika glatt knatade upp igen. Vilken energi! Men det ska erkännas att vår minsting redan har lärt sig att köra med de äldre... "Kan du hjälpa mig???" medans stora ögon klipper med ögonfransarna, vojne, vojne...

Långpromenad med Bosse har också hunnits med, han gick riktigt fint i kopplet men var i behov av dusch när vi väl hittat hem. Nu är han vit igen.

SAIK lyckades kamma hem ett SM-guld på eftermiddagen. Nu är ju inte jag någon bandyfantast alls men jag slet mej från solen och såg sista kvarten av matchen. Kan bara minnas att jag varit på bandy två gånger i mitt liv?
Trots allt annat än brinnande intresse så håller jag såklart på SAIK och extra skoj är det ju när det går bra!





Snart dags för Solsidan sen blir det nog tidig kväller för mig.
Det är ju fullmåne nu och den befinner sig tydligen extra nära jorden just nu...
Man kan ju tro vad man vill om huruvida den påverkar jorden och oss men något gör i alla fall att jag sover mycket sämre vid fullmåne. Inte nog med att sömnen är dålig, jag drömmer även drömmar som inte är av denna värld. Återkommande är tsunamis av någon konstig anledning? Hände redan före den i Thailand.
Har även en till återkommande dröm som jag delar med flera andra och den utspelar sig vid Bångsbroar.
Skulle vara spännande att få den tydd av någon som kan...

Ja, otroligt mäktig är den i alla fall denna måne!



Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela