busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Viltspår

Publicerad 2011-06-06 20:51:32 i Allmänt

Idag gick jag och Bosse upp tidigt för att fara ut i Bergaskogen och testa viltspår.
I detta ämne var jag fram till idag helt novis och fortfarande har jag såklart massor att lära men en bra grund fick jag idag!

För Bosses del blev det en hel del av det här:



Många timmars väntan medan jag fick fika, information, knata runt och lägga spår med hjälp av rådjursfot och blod, äta lunch och ännu mera information.

Sen fick gobiten ÄNTLIGEN jobba.

Jag tyckte att han var duktig och han såg ut att ha skoj!
Han valde dock (enligt intruktören) en omväg där björnen gått för att sedan gå in på spåret igen...



HUA!

Nu får jag se till att fixa lite egna spår så får vi se hur det går,
kan inte bestämma mig om det är bäst att köra viltspår eller personspår?

Kanske både och?

Björnspår struntar vi i...

Och sen var det ju det där med kantarellsök som jag inte riktigt har släppt heller?
Och agilityn?

Viltspår först iaf!

Nu blir det soffan för både mej och hund, vi är lika mör båda två!

Hej på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela