busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Fullt upp!

Publicerad 2011-06-19 23:40:16 i Allmänt

Så har det gått lång tid sen jag bloggade sist och anledningen är att jag haft fullt upp med andra roliga saker!

Har hunnit med folkracetävlingar, först på hemmaplan där jag nöjd fick plocka hem segern i både C- och B-final men i A-final gav bilen upp och jag kom bara ett varv och blev 5a. Många pokaler till barnen blev det :)



I helgen var vi till Bollnäs för tävling. Vädret var inte skoj, kallt och blött och banan var såphal emellanåt.
Gick sådär, men lyckades få till några i mitt tycke bra starter och höll mej på banan nästan hela tiden trots att bilen halkade än hit och än dit!

Kalas har vi haft för vår sjuåring!



Bästa killen!

Bosse fräste mitt under kalasandet ifrån rejält mot en besökare... Mycket olustigt och just då för oss oförklarligt men senare på kvällen visade han tydligt att han var rädd om nosen och när jag kollade såg jag flera små märken, typ blåsor. Dagen därpå såg han ut så här



Undrar om han kan ha hittat en getingbo eller nåt på tomten där han sprungit lös?
Han var iaf inte längre rädd om nosen och allmäntillståndet helt OK och några dagar senare var svullnaden borta.

Hoppas verkligen att hans beteende berodde på smärta men jag chansar inte utan kommer att se till att han inte behöver hamna i lägen där han känner att han måste fräsa ifrån, för allas säkerhet!

Extra roligt är att jag haft min första visning av Rosenseriens underbara produkter.
Lite pirrigt såklart men även skoj! Än så länge är det på hobbynivå, ska kolla upp det där med enskild firma...

I rummet där jag förvarar produkterna så luktar det så gott så jag bara måste stanna upp och sniffa lite varje gång jag gör ett ärende in dit!



Det är bara att hojta till om ni är sugen på att testa produkterna...

Bjuder tillsist på en bild på Trolle som fått flytta hem till oss i samband med att jag fyllde år



Rabarbervakt!

(Fast det vet ni ju att det finns rabarber så det räcker till alla hos oss)

Go kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela