busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Inget vidare avslut...

Publicerad 2011-01-12 11:30:21 i Allmänt

... och knappast någon höjdare till start heller, på året alltså.

Lagom till jag gick på långledigt över nyår så åkte jag på influensa, den värsta jag har haft nån gång, fruktansvärd huvudvärk, ont i leder och muskler och feber på toppen av det.

Som vanligt så tacklar jag det hela genom att sova, sova, sova och sova och efter några dagar gick febern ner  något och jag kände mej piggare men hostig.

Men helt plötsligt så steg febern igen och jag intog sovposition igen.
Efter nio dagar med feber insåg jag att något var fel i kroppen och fick en läkartid där man
kollade sänkan som var hög (75) och lyssnade på mina lungor och så fick jag diagnosen lunginflammation.
Antibiotika fick jag på stört och det var min kropp glad för!

Nu när jag börjar kunna sitta uppe så kan jag inte låta bli och fundera på hur det hade varit om jag bott i ett annat land och inte fått mina piller, hade kroppen orkat då eller vad hade hänt? Hua, hemska tanke men samtidigt är jag tacksam för att jag bara kan lyfta på telefonen så finns där hjälp.

Jag är också tacksam för att jag har min sambo som fixat allt, sen våra snälla föräldrar också såklart.

Visst är det bra dingt att man ska behöva bli sjuk för att riktigt förstå vad bra man har det när man är frisk!

Bosse har fått många mystimmar i soffan men tycker nog att jag börjar bli bra tråkig.
Tur att husse vill gå ut i alla fall!

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela