busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Upplyst...

Publicerad 2011-02-01 20:51:56 i Allmänt

...har jag blivit och vet nu mera att haren som blivit uppäten var en rådjursrumpa,
ja, ja, det var ett tag sen jag gick i SkogsMulleskola, typ 30 år sen och till mitt försvar vill jag påpeka att jag inte hade glasögonen på mig och harar är liksom rådjur bruna till färgen.

Nu kan man ju om man vill fundera vidare över vad det är för stackars rådjur som springer runt i skogen utan rumpa (roooooompa) sen undrar man ju lite över den där mördarharen som måste vara en riktig best som vågar gå på ett rådjur! Annars kan man kontakta min far som vet hela sanningen men den är inte ett dugg spännande.

Bus Bosse har fått springa lös i skoterspåren på åkern idag,
önskar att jag hade haft det på film för han ser så rolig ut när han rusar, studsar, flyger fram.
Roligt hade både han och jag och duktig var han och kom både på hit och när jag lockade till lek med pipleksaken.

Lite fotgående blev det också och faktiskt så går det framåt med att gå fint i koppel, det finns hopp!

Äckligt är det med alla "kringlor" som töat fram efter vägarna.
Jag kan erkänna att jag inte brukar plocka upp ur diket efter grusvägarna men när vi promenerar i byn är jag noga med att använda svarta påsen, det är inte svårt alls!

En gång hade jag ingen påse med när nummer två uträttades på icke lämplig plats,
gick hem och fixade lite andra saker innan jag kunde gå tillbaka för att plocka upp (duktighetspoäng tyckte jag)
men då var kringlan fastfrusen... (minuspoäng för att inte tänka längre än vad näsan räcker).

Nu blir det en kopp te, Bosse i knät och Cesar Millan på dumburken medan jag väntar in Cougar Town.

Tjing!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2011-02-02 10:18:55

Hejar på er! Du är så duktig med Bosse!! Mina skithögar kan INTE gå fint i koppel! (Med undantag för när jag är skit sur å de fattar att de inte är läge å strula ;)) Men så är ju vi bortskämda med att ha vår egen privata väg så de kan gå lös hela prommisen.



Å jag hoppas du har med dig något å försvara dig med ifall du skulle råka stöta på den där haren!!!! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela