busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bravo Bosse!!!

Publicerad 2010-09-26 16:14:15 i Allmänt

Det är inte bara i speedway som det svänger fort...

I helgen har jag och sambon varit i Ljusdal på tävling. Barnen fick vara hos mormor och morfar men Bosse följde med oss. Lite jobbigt kändes det efter hans bravader förra helgen men skam den som ger sig!

Nu kan jag glatt konstatera att det hela fungerade mycket bra! Det var en lugn men glad Bosse som vi hade med oss. Visst skällde han ibland på någon vovve men han var inte stressad, så skönt! Vi funderade lite över hur stor påverkan barnen har på honom när vi är ute? Dels så håller han ju koll på dem sen så vill han ju gärna vara med och busa med dem vilket inte går när han är kopplad. Strunt samma egentligen, huvudsaken är att förra helgen "bara" var ett bakslag.

I tävlingen svängde det också fort! Massor av regn hade gjort banan såphal så jag for än hit än dit men det gjorde även flera andra så trots ett dåligt resultat i andra omgången så fick jag åka A-final och lyckades där ta mig in på en 3:e plats genom en omkörning precis på mål linjen. Vädret var dåligt mest hela tiden men vi fick väl vara glada ändå för fyra mil längre bort hade det kommit rejält med snö!!!

Det här var sista tävlingen i X-cupen där jag slutade 6:a så jag får väl vara nöjd med säsongen...



Fick ett foto på mej och en klubbkompis som turades om att jaga varandra i Bollnäs.
Det är Grytpeter som hållit i kameran.



Fler av hans fina foton finns här

Idag hade jag sovmorgon utan dess like, vaknade vid 10.00 av telefonen..
Blev en promenad för att hämta hem barnen sen har vi bara tagit det lugnt och så tänker jag fortsätta resten av dagen!

Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2010-09-28 08:38:39

Grattis till 3:e och 6:e platserna!!

Och till skötsamma Bosse ;)

Jag tror nog barnen har en stor påverkan faktiskt. Att inte få busa utan sitta fast kan ju få vem som helst stressad ;)

Prova att byta ut Bosse mot ett av barnen får du se (skoja bara ... klart du inte ska koppla fast dem). Men du kanske förstår mitt tänk?



Det är kanske så att Bosse ska få följa med bara han några gånger och så får han vara hemma när barnen är med? Se om min (och din) teori stämmer?



Ha det gott

Kram Lisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela