busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vilken helg!!!

Publicerad 2010-10-10 21:11:29 i Allmänt

Som jag längtat och i lördags morse var det äntligen dags att med två goa vänner kliva på bussen mot Stockholm.
Väl framme så checkade vi in på Scandic sergel plaza med perfekt läge för att kunna snabbt ta sig ner på stan för lite shoping och lunch.



Jag slog till på en supermumsig sallad.

Massor av folk var på stan så när vi tröttnat på att trängas avslutade vi med att kika på dem sittandes på en pub, bra mycket trevligare än att trängas med dem!

Lyckades faktiskt se några kända ansikten i vimlet, det brukar jag aldrig göra annars... En gång stod jag nästan på Malou Von Siverts en hel konsert utan att fatta att det var hon men det är en annan historia...

Efter lite mys och uppfräschning på hotellet srtyrde vi kosan mot en Italiensk resturang som låg "runt hörnet", åt jätte god lax med kronärtskocka och drickat till slank också ner så väldigt mätta for vi vidare till Hovet där vi genomled förbanden The Kandidate och Entombed, lite väl vråligt för min smak men om man kopplar bort det som ska kallas sång så är gunget helt ok!



Vi hade bokat parkett och stod kanonbra längst fram på sidan, ingen trängsel, bra sikt och ljudet fungerade bra (med öronproppar i).

Konserten var klockren, sångaren höll hela vägen och vilken spelglädje och energi och då spelade de lääänge! Fick höra alla låtar jag ville!

Här kan ni se och höra grabbarna.

Efter konserten var vi nöjda och som dom pensionärer vi börjar bli så åkte vi till hotellet och sov, skönt! Det var lite körigt att ta sig till hotellet då det var NHL hockey på globen och när hela globen och hovet ska gå hem så blir det några människor....

Idag blev det sovmorgon, mumsig hotellfrukost, en tur på Åhlens och sen en seg bussresa hem...

Väl hemma hann jag ta en tur upp till banan där KM just hade avgjorts, jag var glad för jag skulle få testa sambons bil men den gick dåligt så det blev inget rattande av för mig idag...

Efter mys och nattning av barn så blev det en promenad med Bosse, skönt att röra på sig i friskluften och sen kan jag efter ett dygn i storstan glatt konstatera att jag trivs väldigt bra med att bo på landet, ni vet, borta bra men hemma bäst! 

Rock on ;-)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela