busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Råttfångaren

Publicerad 2010-10-04 09:30:57 i Allmänt

Morgonpromenade avklarad, hade lite bråttom så det blev en tur ut över åkrarna så kunde Bosse skutta runt lös.
På väg tillbaka ser jag hur han nyper något på sidan, till min fasa upptäcker jag att det är en liten mus!
Om den var död redan före Bosse fick tag på den eller inte vet jag inte men när jag fått honom att spotta ut den så var den inte vid liv... Faktiskt så släppte han den fort som tur var för jag hade då ingen lust att pilla loss den med fingrarna, bläää! Kan också meddela att det inte blir något pussande med nämnda vovve på ett bra tag...



Nu har jag planerat inför dagens bravader, på jobbet blir det Skoljoggen och jag ska leda uppvärmningen, Bosse skuttade glatt med när jag gick igenom det hela här hemma i hallen...

Så här härlig utsikt har jag på min arbetsplats idag!



Känner mig pigg i kroppen trots att jag snörade på mig löparskorna igår kväll.
Bosse ville följa men han fick gå på promenad med husse istället



En joggingtur var vad som behövdes efter allt soffmys i helgen som även innebar mumsig mat, vin och godis...
Det gör ingenting att min vän är duktig kock, här en förrätt med fårost och honung, MUUUMS!



Nej, nu är det hög tid att ta atg i en ny arbetsvecka!

Hej på er!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-10-06 15:36:55

Klart den lilla råttan levde innan Bosse fick tag i den!! Mamma Maja kollar på katterna å tycker att de är alldeles för sega å tar råttorna framför nosen på dem! ;) Ingen tvekan där inte! :) Hon är bra mycket effektivare än katterna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela