busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Jävulsveckan avklarad!

Publicerad 2010-10-30 09:47:42 i Allmänt

Så var den här arbetsveckan över, den värsta veckan enligt mig, sambon jobbade eftermidag och jag hade tre stängningar och ett halv fem skift, tur att det inte händer så ofta! Det är också tur att det finns snälla föräldrar som hjälper oss titt som tätt när det kör ihop sig! Tack för det!
Nu har jag höstlovsveckan att se fram emot, känns skönt!

Igår kväll blev det en kort sväng hem för att slänga i oss något ätbart och byta om sen fick jag skjutsa den här glada pumpan på sitt första skoldisco. Pumpan ifråga skulle absolut ha sin mamma med, något som mamman  inte alls var sugen på men det var bara att bita ihop och ställa upp...



Vi hann inte mer än komma fram till skolan där discot var så gick brandlarmet, då var det många som blev glada att jag var med eftersom jag hade koll på brandlarmsrutinerna och ganska snabbt kunde konstatera att det var ett falskt larm... Hur som helst så skuttade pumpan glatt in och dansade med sina kompisar medan mamman fick jobba med securitas och brandkåren. Sen fanns det som tur var fler föräldrar som häckade utanför så vi kunde roa varandra.

Efter typ en timme hade dock pumpan fått nog av dans, popcorn och dricka och ville åka hem, mamman protesterade INTE. Skönt att komma in i värmen till fredagsmys och Idol.

Idag är sambon på kurs. Jag och barnen har ingenting inplanerat utan det får nog bli en softardag. Kanske lite nytta kan bli gjord också, vi får väl se. Ikväll ställer snälla föräldrar upp igen och jag och sambon får lite "egentid tillsammans", inte dumt alls!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela