busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Biomys!

Publicerad 2010-11-01 19:56:31 i Allmänt

Började tidigt på jobbet idag, har nästan glömt bort hur man gör när man öppnar och barnen var överlyckliga för att de skulle få frukost på dagis resp fritids!

Det är ju höstlov och det var lugnt på jobbet, blev en förmiddagspromenad med juvelerna och efter lunch kompade jag och lämnade lilltjejen hos sina kusiner så att jag och sonen kunde dra iväg på bio. Det blev Sammys äventyr i 3D.



En mysig film med underbara undervattensbilder som gjorde sig riktigt bra i 3D.
Får lov att erkänna att en gång så duckade jag för en harpun...
Filmen hade också ett budskap om hur vi människor skräpar ner vår jord.

Så här snygga var vi i 3D-glasögonen



Jag minns helt plötsligt min barndoms glasögon med ett rött och ett grönt öga, det var på den tiden då det fanns två TV-kanaler och det blinkade en liten pil i en hörnet av TV-bilden när ett nytt program började i andra kanalen.... Det var då veckans höjdpunkt var att få stanna uppe och titta på Dallas eller när man jublade över de 10 minuter tecknat som visades på lördagmorgonen... Det var då man drömde om att kunna stanna ett program när man ville, eller backa om man missat något fast man förstod att det skulle ju aldrig bli möjligt...

Allt var inte bättre förr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela