busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Premiär nerver

Publicerad 2010-05-09 21:20:19 i Allmänt

I fredagskväll packade vi ihop oss och styrde kosan mot Söderhamn för årets första folkracetävling till lika första x-cup tävling.

Det var även premiär för hela familjen att sova i bussen, ingen el hade vi och jag tycker inte om att använda gasol men med ett par grader varmt ute och isvindar så hade vi inte mycket att välja på... Gasolvärmen åkte på och vi fixade natten!






När det väl var tävlingsdag var jag nervös av helt andra orsaker... Usch, det var värre än vid min första tävling, hade typ tunnelseeende på startplattan men så fort röda lampan slocknat så går det nervösa som tur är över!
Körningen gick lite både och... lite misstag här och var men i det stora hela rätt okej ändå, jag måste bara våga gasa lite till! Slutade 5:a i B-final... Filmklipp finns på youtube

Sambon körde supersnyggt men hade oflyt, när han låg i ledning i A-final lossnade startmotorn och trillade ner på en kabel som orsakade kortslutning = slutkört, surt!

Så här såg det ut i första omgången när sambon rattade, undra på att vissa kallar folkrace för sandlådelek för vuxna, hihi! Fler bilder på www.motorpics.se



Båda bilarna fick iaf följa med hem igen, skönt!

Idag hade vi rejäl sovmorgon och sen har tvätt och städning stått på schemat. Bosse och jag var på kurs, gick bra idag också! Måste också påpeka att det fungerade bra med Bosse på folkracen också, så skönt!

Nu blir det soffan,
ha det gott vänner! 

Kommentarer

Postat av: Maria H

Publicerad 2010-05-10 10:27:24

Jäklar vad tuff du är, värsta rallybruden..



Du kan väl meddela om/när det blir köra av på banan hemmavid - vi kommer och kollar...



F.ö. i morgon börjar agilityn i Sandviken, ska bli kul



//Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela