busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Dunder och brak!

Publicerad 2010-05-20 20:27:57 i Allmänt

Oj vilken sommarvärme som helt plötsligt kom! Det var jag inte beredd på...

Efter jobbet åkte jag och barnen hem till min bror för att kika på deras nya familjetillskott,
gobiten heter Svetlana, smeknamn Svettis, vissa av oss föredrar att kalla henne Sötis istället, tycker att det passar bättre...



Besöket blev dock inte långvarigt då det drog ihop sig till oväder, åska från flera håll och på det spöregn. Jag är glad att Bosse inte brydde sig om att det dundrade trots att hela huset skakade emellanåt!

Lilltjejen har hjälpt till att fixa min bil till Skutskär på lördag, sambon har också fixat lite, bland annat ett stötdämparbyte samt en åtliggande broms så nu kanske jag kan köra lite snabbare den här helgen ;-)



Sonen lyckades riva sig på en spik på dagis idag, själv säger han att det är det värsta som har hänt honom i hela hans liv medan jag tycker att någon av de tre operationer han gjort borde kvala in högst på listan men han hävdar bestämt att rivsår är värre! Jag har ingen erfarenhet av något av ovanstående men hoppas att såret ska läka fint och fort.

Hur som helst så var dagen räddad då han fick dra på sig nya fotbollskorna och åka på fotbollsträning,
att åskan hängde i luften (lååångt bort såklart) och regnet föll spelade ingen som helst roll!



En helt OK torsdag med andra ord, nu blir det vila,

kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela