busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bilar & dammsugare

Publicerad 2010-05-23 21:14:27 i Allmänt

Så har ännu en helg passerat och för min del har det faktiskt haft mycket med bilar och en del med dammsugare att göra. Får bli en bild blogg idag, ni vet säger mer än 1000 ord!

Redan fredagkväll styrde vi mot Skutskär för att inkvartera oss i depån och anmäla och besikta. Efter en natt i bussen var det dags för tävling. Sambon hade otur med sin bil även denna helg men för mig gick det bra och jag fick nöjd kliva upp på pallen som trea!



Väl hemma på lördagkväll så var vi ganska möra hela familjen vilket innebar tidig kväller. Jag vaknade lite senare att två smällar, var upp och tittade och såg ryggen på några grabbar som drog iväg skrattandes men som tur var upptäckte jag inte vad det var som smullit förrän idag annars har jag varit ute och jagat dem inatt! Om de ändå hade valt någon av de skrotbilar som vi har istället för personbilen, grrrrr!



Annars så har dagen ägnats åt städning, perfekt syssla när det vräker ner ute.
Lilltjejen använder sin dammsugare till något helt annat nämligen som bensinpump till bobbycaren!
Här agerar hon serviceteam åt storebror.



På grund av allt regnande så blev hundkursen inställd idag men vi har tränat ändå!
Med hjälp av godis och klicker så gör nu Bosse "give me five". Vi har även repeterat slalom mellan ben och rulla runt.

Som avslutning tog vi en långpromenad, flera hundmöten men vår juvel skällde bara en gång och då hade vi redan passerat den andra hunden. Passade på att träna lite sitt, ligg, stanna kvar samt klättring på stubbar. Här har BusBosse full koll på en liten fågel men han sitter kvar som jag har sagt och gjorde det ända till jag sa varsågod och då först åt han upp fågeln. Hihi, nej då det sista var på skoj!



Det gick inta att komma fram överallt... Vart tog vägen vägen???



Nu ska här laddas för en ny vecka med nya tag!

Trevlig kväll!



Kommentarer

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2010-05-24 18:14:09

Man blir så ilsk så ilsk på såna där dumheter som killarna gjorde på er bil. Vad får man ut av att förstöra andras saker kan man undra. IDIOTER som Marie skrev på FB.

Kanske tur du inte fick tag i dem eller så hade det varit bra om du fått det så de fått sig en avhyvling.



Du hann inte se vilka det var så du kan anmäla dem?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela