busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Badkruka?

Publicerad 2010-06-08 20:56:05 i Allmänt

Idag började jag sent och hann med ett besök på Willys före jobbet. Välbehövligt då både kyl, frys och skafferi ekade här hemma men vad tråkigt det är att handla mat, bara ett evigt plockande från hyllan till vagnen upp på bandet ner i påsen och sen upp igen... suck! Handlade förr på Maxi för att kunna självscanna men åkte ju på avstämning hela tiden så då försvann ju vitsen med det hela!

Idag var det dagen före skolavslutningen = ihopplockning och tömning av bänkar och lådor. Våra 3:or har fött upp fjärilar och dessa släpptes ut idag! Häftigt att se processen från larv till fjäril, för några år sen fick jag i en annan klass se en puppa kläckas, jag tyckte det var superhäftigt medan barnen tog det med ro, so what liksom....

Den här filuren var lite seg i starten och lät sig villigt fotograferas.



Skönt att stänga och komma hem till dukat bord! Efter middagen tog jag med mig Bosse på promenad, vi landade vid sjön och jag försökte tappert få Bosse att våga bada genom att låta honom apportera pinnar...



... han var ganska avvaktande om man säger så...
...men efter ett tag så blev lusten att ta pinnen så stor att han plumsade i.



Inga simtag men han vågade bada iaf, mer än vad jag skulle ha gjort kan jag lova!

Sen blev han lite övermodig och balanserade glatt ut på stocken men tog sig bokstavligt talat vatten över huvudet och fick kravla sig in igen medan jag helt ogenerat gapskrattade åt honom!



Ja, ja, ingen större skada skedd, hans lilla svansstump viftade glatt länge efteråt!

Nu blir det en tur ut i garaget för att se om sambon lyckas få min racer startklar till lördagens hemmatävling. Den behövs riktas en del sen sist men annars tror jag att det är ordning på det mesta.

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-06-10 08:27:24

Brås han på sin mor kommer han snart att simma hela tiden! Hon vet inte till sig när vi kommer till stranden. Hon simmar fram å tillbaks hur länge som helst! Men alla mina vovvar har varit reserverad i början de första två åren eller så..

Ha de!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela