busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vinter elände....

Publicerad 2010-01-25 20:11:08 i Allmänt

Har varit bloggtorka ett tag och det beror mycket riktigt på att vi åkt dit på kräksjukan hela familjen, Bosse är den enda som klarat sig (peppar, peppar). 

Jag verkligen HATAR den åkomman, jag blir alltid utslagen när jag blir sjuk men i lördags förmiddag vågade jag inte ens ha ansvaret för båda barnen... Snälla farmor ryckte in så sambon kunde jobba några timmar!

Sonen var sist ut och blev dålig inatt men trots det så har han varit piggare än mej idag :-/ Om man hade samma energi som ett barn ändå!

Ni kanske kommer ihåg vårt dilemma om vi skulle ha hund i soffan eller inte? Nu är det defenitivt kört! Sonen och jag låg där inatt och då kom Bosse och fick vara med och mysa, sen var han så go och kröp ihop med sonen och då gick det ju absolut inte att göra nåt annat än att låta dem mysa vidare...  Ooooooops!



Tråkigt nog så innebär dessa baciller att jag och Bosse missar agillity träningen ikväll :-( Vi får träna hemma istället, hittade inte konerna men det här går ju också!



Vi ska träna vändning runt vinterstövel ;-)

Hoppas ni håller er friska och krya, jag har iaf gjort allt jag kan för att döda varenda liten bacill som kunde tänkas gömma sig här hemma! Tvätt- och diskmaskinen har gått varm, kylen är rensad, disk- och tandborstar slängda, en flaska rengöringsmedel har gått åt medan jag har uttalat förbannelser mot vidriga baciller!

Ha det!


Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-01-26 21:59:16

De är bara att rensa ut din egen kropp kvar då?! ;) Har hört att div alkoholhaltiga drycker ska göra susen! Har inte provat själv... Men de finns väl tusen "mirakelkurer" kan jag tro.

Krya på er!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela