busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Julstämning!

Publicerad 2010-12-18 20:20:53 i Allmänt

Idag har städning stått på schemat och tomtarna har fått komma fram,
ja i alla fall på barnens rum...

Efter lunch hämtade jag och barnen upp mina föräldrar för en tur till Furuvik.
Det har blivit något av en tradition att åka dit varje vinter, så mysigt med alla lampor, eldar, julmusik, tomtar och klappar!



Blev inte besviken i år heller, tror att de lånat in extra lampor från Grönan?
Som vanligt var det svinkallt och trots full vintermundering blev det kallt om tårna, tur att man kan gå in i tropikhuset och värma sig!

Varm blev jag också av att se dotterns min när hon för första gången i sitt liv fick rida på en häst. Den heter Joker men är ju faktiskt ganska lik Emil i Lönnebergas Lukas.



En mycket nöjd tjej med tungan rätt i mun som fick "åka häst".

Efter en karuselltur provade vi lyckan på chokladjul men som sonen sa " det är nog bättre att köpa än att tävla om choklad"... Rätt bra att slippa äta upp flera kilo choklad också så det var ju tur att vi inte vann!

En fika blev det innan ankfiske och fårklappning sen frös barnen så mycket om tårna så att de inte ens ville träffa
 tomten men de lär ju ska få paket så det räcker ändå...



Den rätta julstämningen är på ingående så nu fortsätter jag med brasa, tända ljus och glögg!

Ha det så mysigt ni också!

Kommentarer

Postat av: annica J

Publicerad 2010-12-19 07:51:06

Såg ut som ni hade det mysigt trots kylan och vilken underbar min hon hade på hästen :)



God jul...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela