busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Gräs(l)ig?

Publicerad 2010-08-29 16:56:10 i Allmänt

Så är det helst plötsligt söndag eftermiddag igen!
Fredagkvällen var väldigt lugn, jag somnade på soffan före nio...

Lördagen var mer intensiv. Sambon har jobbat hela helgen men vi andra har roat oss ändå.
I lördags var det Årsunda dagen så då blev det en tur till vikingabyn och sedan en promenad runt byn för att kolla in loppis, helikopter och alpackor. Fyndade den här mysiga stugan till Bosse.



På vikingagården fanns det tidsenligt klädd personal men jag måste ändå gilla den här vikingavarianten som dök upp hemma hos oss mer!



Hann även med att sno ihop en äppelkaka att bjuda mamsen och papsen på.

Kvällen tillbringade jag hos en barndomskompis som fixat en supermysig kräftskiva med sin sambo. God mat och dryck, lekar och musik, precis som det ska vara! Det enda som var negativt var vädret, fy så kallt det var men ett stort tack till den som uppfann gasolvärmaren!

Idag har vi haft en lugn hemmadag förutom en tur upp till agilityplanen, det var min tur att klippa den den här veckan så jag fick passa på mellan regnskurarna... Hade bra hjälp av barnen och naturligtvis var Bosse med och fick hoppa lite. Vit hund i full fart på nyklippt, blött gräs slutar med en grön men lycklig hund!



Sonen filmade oss, jag tycker Bosse är duktig! Han har faktiskt inte tränat nåt men uppenbarligen gillar han att fara runt på banan. Synd bara att hans matte inte vet riktigt vad hon gör... Insåg ju vid däcket att jag kom på fel sida och skulle lite snabbt få Bosse respektive mej på rätt sida... Hmmmm.... Kanske kan vara läge att kolla upp höstens kursutbud...

Filmen finns här

Nu ska vi vänta in sambon som ska ta vägen förbi Matkällaren när han far hem från jobbet, sushi åt mej och pizza åt övriga, mumsigt värre!

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-08-31 09:39:50

Då blev väl Bosse lycklig?! Har varit på väg å köpa en (eller ett par) åt våra "lurvar" jag å. Ser ut att vara en perfekt Jackis koja!! :)

Postat av: Helene

Publicerad 2010-08-31 12:39:26

Vilken söt viking... om nu vikingar kan vara söta? Kanske tuff är ett bättre ord...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela