busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Urladdning?

Publicerad 2010-08-13 18:24:22 i Allmänt

Så där ja! Då var första arbetsveckan avklarad, har haft det lugnt men det känner på ändå!

Just nu önskar jag att det blev åska så luften rensas, det är fruktansvärt varmt och tryckande,
jag har både huvudvärk och är illamående...

Grillen är iaf tänd så nu så blir det mys med familjen.

Bosse skrämde mig rejält idag,
han var ute på baksidan och sprang då  han plötsligt började skälla väldigt konstigt, det var liksom kvävda skall.
När jag kom fram till honom såg jag att han hade något i munnenoch han sprang undan från mig. När jag fått tag i honom så ville han inte släppa det han hade i munnen... Med stigande panik så såg jag cirka två centimeter av något som såg ut som ett ormhuvud sticka ut ur hans mungipa!
En stund senare kunde jag glatt konstatera att det var en sån här:



Prickarna såg ut som ögon... Totalt var den säkert 6-7 cm lång och riktigt tjock, blä!

Allt slutade dock lyckligt, larven fick flytta till den andra (säkra) sidan av staketet.

Nä, nu lite mys och laddning inför morgondagen folkracetävling i Rörberg som förhoppningsvis inte drar ut på tiden allt för mycket då jag gärna vill hinna med parkrock också!

Trevlig helg vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela