busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Utskälld...

Publicerad 2009-09-21 19:11:23 i Allmänt

Idag fick jag lite lätt höjd puls på förmiddagspromenaden... Hade Lilltjejen i vagnen och Bosse i kopplet. Tog vägen förbi en gård där jag vet att det ibland finns en Boxer, den brukar springa lös på sin inhängnade tomt och ger sig gärna tillkänna men inte mer än så...

Snacka om att jag blev ställd när jag insåg att den fått sällskap av två  kompisar av samma ras och de skällde ut oss efter noter medan de tappert attackerade stängslet som INTE såg ut att stå pall för tre vilda vovvar, de blev så i gasen att de började slåss med varandra när de (tack och lov) inte kunde komma ut till oss! I mitt stilla sinne var jag beredd att i första hand försvara lilltjejen om de skulle lyckas komma ut, Bosse hade jag isf släppt och hoppats på att han varit snabbare, hemska tanke! Lite lugnare blev de när jag morrade i åt dem och då hörde jag till min glädje att ägaren hittat ut, puh! Kommer aldrig att gå den vägen igen...

Smått förtvivlad vandrade jag vidare helt säker på att allt jag byggt upp med Bosse gällande andra hundar fått sig en rejäl knäck men strax kom vi förbi en vovve i långlina som satt i grindhålet och kikade på oss, Bosse kollade in honom och sökte sedan mig, fick en godis och travade glatt vidare!!! Puh igen!!!

Tycker iaf fortfarande att Boxern är en väldigt fin hund...



Resten av dagen har jag mest gäspat, börjar känna mig lite småförkyld och det har jag inte tid med nu! Blir till att kurera mig med en kopp te framför TV:n :-)

Voff på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela