busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

På kurs!

Publicerad 2009-09-23 22:09:48 i Allmänt

Bosse har varit med om en hel del sista dagarna. Igår fm blev det långprommis med vagnåka och hästmöte. Det var dock mest lilltjejen som satt i vagnen medan Bosse fick gå...




Efter jobbet for jag och Bosse iväg på förberedande agillity kurs. Nytt ställe, nya människor, nya hundar, konstiga hinder, närbelägen väg med bilar, passerande hundar och hästar gjorde att Bosse var på helspänn men jag tycker att det hela gick riktigt bra! Roligt och nyttigt var det, sittande, följa hand, slutspurt och stå på låda (kontaktfälltsträning) ska tränas till nästa gång :-) 

Fick även en bra leksak att ha som uppmuntran, ett kantbit som blivit över när man berett fårskinn, Bosse gillade den massor, jag gillade mest att den så lätt fick plats i fickan eller handen!




Idag har vi varit på vanliga hundkursen, näst sista gången :-( Vi fick prova på att spåra. Superkul! Bosse fattade galoppen direkt, något som jag tänker testa fler gånger, kanske kan prova leta familjemedlemmar också, problemet är väl bara att det är så få av dem som orkar sitta still och vänta på oss sen ska man ju vara tyst oxå... Finns ju en som man kanske kan lura att sitta still om han får med sig rosa delen av Aftonbladet ;-)))

Mer som varit roligt idag är att jag fick ta emot positiv kritik på jobbet samt att barnen lånade med sig sina kusiner hem för lek efter dagis, det är två goa killar :-)

Som vanligt blev det Idol för att heja på en duktig tjej, henne kan ni se mer av här.

Snart lördag och X-cup final, dags att börja ladda :-) Video klipp från Söderhamn finns här. Tror jag hade 305? Annars kan ni titta efter en röd bil som far hit å dit... :-S

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela