busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Nya äventyr...

Publicerad 2009-10-09 19:28:54 i Allmänt

Äntligen fredag! Efter en bra dag på jobbet så hämtade jag upp barnen på dagis och sedan mamma och Bosse samt släpvagnen då jag lovat mamma att vara chaufför åt nya resårmadrasser.

Glatt brummade vi iväg till IKEA, kollade upp vart vi kunde hämta madrasserna, tog en långfika och vandrade till lampavdelningen och där tappar vi på två sekunder bort sonen, snabbt delade vi upp oss åt varsit håll men ingen pojk inom synhåll... Efter många om och men och underbar hjälp av IKEA personalen (helt plötsligt vimlade det av gulklädda människor som letade vilsen fem-åring, otroligt organiserat, TACK!!!) kom han tillrätta.

Han hade ensam knatat längst ner på lagret till madrasserna för det var ju sånna vi skulle ha! Tänk att han hittade? Är vi för ofta på IKEA måntro??? :-P När vi inte var där blev han ledsen och ropade och då hittade personalen honom och kunde medela mig som vid det laget inte alls var cool utan redan börjat tänka det värsta... Puh!

I bilen hem började han författa följande samanfattning av dagen :-)



"FIKA VILSE IKEA" =0)

Lillasyster har också använt pennan



Kanske en bild av hur hennes mamma var på IKEA idag??? Har sagt det förr men jag tror att jag kvalat in till dagens samtalsämne på IKEA personalens fikaraster ett antal gånger nu... :-P Får väl bjuda på det :-)

Nu ska jag och gossen myspysa i soffan!

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2009-10-11 17:55:21

Fy va jobbigt, förstår känslan, man får så många tokiga tankar... Otroligt bra personal som hjälpte er....

Jag glömmer aldrig när vi tappade bort Sandra på Skara Sommarland, rena mardrömmen....

Kram / L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela