busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Häxan Surtant...

Publicerad 2009-10-22 21:50:37 i Allmänt

... har jag varit idag :-(

Fortfarande går jag och drar på nåt som inte vill släppa men inte heller bryta ut. Idag var det riktigt segt och det gjorde mej sur och grinig vid minsta motgång... Som tur var har jag under dagen ändå haft några guldstunder så jag får väl glädjas åt dem...

Bosse har varit nån sorts manlig variant av Häxan Surtant. I går kursade vi med "utställningsgänget". Min juvel skällde mest hela tiden, massor av ragg och osäkerhet :-( blev ju säkert inte ett dugg bättre av hur jag kände mej...

Idag var vi på förberedande agillity, gick bättre än igår men inte så bra som jag önskat... Märker dock att han gärna gör övningarna på agillitybanan, det som är jobbigt är när han inte får göra övningarna :-) Idag har han provat hoppa hinder, testat stå med framtassarna på gungbrädan, nosat på platt tunnel och ett höjdhinder, det är roligt så nu är det upp till mej att träna vidare på det vi lärt oss!

Just nu ser det ut så här i mitt knä...



MYSIGT :-)

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-10-23 08:29:22

Man måste få vara de ibland! Häxan-sur-tant! Här kör vi med super-stygga-sur-sara! (går nog inte längre de ;))



Å visst märker vovvarna av hur man mår, tyvärr!

Bosses "lilla olat" tror ja går över! När han fyllt 4 eller så! ;)



Nä då! Försök bara vara lugn själv, använd dig av "ryggsäcken-övningen" om du minns. Ge honom ingen uppmärksamhet! Du kan ju prova att backa bort från plan, kanske han blir lugnare om han inte behöver vara så nära? Eller så "straffar" du honom med att sätta honom i bilen (som då förstås står i ett "lugnt hörn" eller bakom så han inte ser) Å så får han komma ut när han är lugn! En annan grej (som ja körde på Ted) är att han inte får träna/göra de roliga förrän han är lugn! Dvs de andra jobbar på å han tittar på! Men då gäller de att de andra går med på att du får ta planen i besittning så fort han blir tyst!



Du fixar de! De känns bara lite jobbigt när man är i de! Sen fattar man inte va de var man tycke var så jobbigt! Tro mig ja vet..



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela