busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Snart dags igen!

Publicerad 2009-05-22 21:36:09 i Allmänt

Har nyss kommir hem från Kyrkberget där jag klarat av anmälan och besiktning, imorgon är det dags för AD-center festivalen = 2 dagar folkrace!

Lilltjejen sover hos farfar, skönt för henne att hon slapp vara med ikväll och skönt för mig att hon inte är med imorg. fm. :-) Sambon ska vara tävlingskontrollant (domare), premiär för honom så han börjar nog bli lite smånervös. Jag har aldrig fått svartflagg tidigare, får se hur det går nu ;-)) Mina nerver är under kontroll än så länge men jag vet att det kommer att vara pirrigt imorgon bitti...

BusBosse får vackert finna sig i ännu en helg i en folkracedepå, godisburken och tuggpinnar är nedpackade... Finns iaf en mysig skog att rastas i och inga skjutbanor vad jag vet!

Idag har Bosse skrämt mej på riktigt, han smet ut och när jag skulle locka med honom in igen blev han så uppspelt att han tog en lov mot vägen. Samtidigt kommer en bil som körde rätt fort och genade i kurvan. Helt säker på hur nära det var är jag inte för jag blev så rädd att jag blundade, trodde att det var kört. Chauffören av bilen kan aldrig ha sett Bosse för han/hon släppte inte ens gasen... Usch och fy, måste klura ut någon form stängsel / grind... Vi får hårdträna att han inte får gå ut utan varsågod, vi kör ju med det när han ska på promenad men när barnen lämnar dörren öppen är han snabb... Jag får väl ligga och lurpassa och ta honom på bar gärning eller nåt, så då vet ni vad jag gör om jag ligger och trycker utanför ytterdörren :-) Kruxet är att vi har fyra (!) dörrar ut som någon kan glömma stänga...

Nä, nu ska laddas inför morgondagen!

Kommentarer

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2009-05-23 16:39:35

Lycka till imorgon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela