busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Hänt i helgen

Publicerad 2009-05-17 22:57:03 i Allmänt

Blev några timmar sömn innan det var dags för avfärd mot Bollnäs. Sonen var ruggigt svårväckt och medelade genast att "så här tidiga mornar vill jag aldrig ha mer mamma!" Nerverna gjorde sig som vanligt påminda ända till jag kommit av startplattan. Konstigt men så fort man fått grönt ljus så infinner sig en helt annan känsla...

Riktigt skoj var det och nåt nytt lär man sig hela tiden. Bollnäs MK var nog också rätt nöjda för i år körde jag inte ner deras sprinkler, däremot harvade jag på rätt bra på innerplan efter en start smäll, kunde plocka ur en grästuva modell stor ur motorutrymmet efter det heatet, oooops :-P Bilen fick följa med hem igen, lite mekjobb till gubben blev det för till helgen ska den ut och luftas igen!

Bosse hade det lite tufft. Bilarna verkar han inte bry sig om, inte heller skjutfältet som ligger bredvid banan ( när jag kom på det var det redan försent så tur att han inte reagerade på skotten) men andra hundar blir droppen i röran. En hel del skällande emellanåt... stackarn fick tom stressmjäll :-( har inte hänt tidigare.. som tur är så stormtrivs han i sin bur och vädret tillät att han kunde sova i bilen. Hyser gott hopp ändå för han fixade faktiskt en hel del  :-)

Roligast av allt med att folkracesäsongen dragit igång är ändå att få träffa alla härliga folkracefantaster igen!



Den här bilden har jag lånat av Peter Skog, kolla fler bilder på www.grytpeter.se Slutade sist i B-final.

Var rätt sliten till kvällen så röstningen på eurovision hoppade jag över. Grattis Norge! Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om låten... måste höra den igen och det lär jag ju få göra...

Idag har jag gjort lite tråkigt men nödvändigt som städ och tvätt sen har jag varit ute i det härliga vädret och lekt med barnen och Bosse medan sambon var duktigt och tog tag i gräsklippning. Kvällsmaten blev lättlagad, hämtpizza med en kall trots att det var söndag. Barnens kommentarer, sonen- men mamma, varför ska DU dricka en sån där för? dottern- PAPPAS, PAPPAS, PAPPAS! så ofta händer det att jag tar en öl :-)

Ha d!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-05-18 12:04:16

Nähää du! Du måste nog prova vår baltan en kväll med ett glas vin så ska du få se! ;) Den är bäst! :D

Å va gäller Bosse så tror jag han lär sig med tiden. De är ju i den värsta perioden nu våra små raringar! De är väl lite 7års trotts på dem! För de är ju så, räknat i hundår. De ska visst vara ungefär 14 år, i utvecklingen tror jag de räknar, då vi firar deras 1års dag.. Konstigt de lät.. Du fattar va jag menar va?!

Hoppas att du kör här uppe fler gånger, å att de inte krockar med tårta för oss! Då kommer vi å kollar! Om vi törs?! ;)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela