busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Hösten närmar sig...

Publicerad 2009-05-06 19:58:12 i Allmänt

... trots att man inte vill tänka på det. Nyss kommit hem från dagis föräldramöte, inte mycket positivt, neddragningar och åter neddragningar... har iaf fått en plats till lilltjejen också, hoppas nu bara att det inte blir ny personal pga varsel. Har vi tur så får vi ihop det jättebra med inskolningen också! Håller tummar och tår!

Är lite fundersam på vad som ska hända med min tjänst, många bud snurrar men man får ju ta allt med en skopa salt. tycker att det är så lågt att gå ut med att det ska bli varsel sen vet ingen nåt mer, nej fram för raka rör och klara besked så slipper man antagningar, skitsnack och all denna oro som det skapar på arbetsplatserna. Är det inte det cheferna får lön för att göra??? Grrrr...

Mest orolig är jag nog för mina barns skull, hur ska deras skolgång bli om det fortsätter så här? Känns som att man måste vara med och stötta otroligt mycket som förälder för det verkar bli tight framöver... ja, ja, den dagen...

Hade ett stående skämt med mina forna arbetskamrater om att öppna friskola på en ö i Storsjön alternativt en strutsfarm, det senare börjar kännas som en bra ide´  ;-) nån som hakar på?

Roligt idag var att vi fick besök av en kompis från storstan och hennes lilla tjej! Ett par koppar kaffe och prat är alltid lika trevligt!

Nu blir det en sväng ut i garaget och kolla in hur fr-bilen mår, gubben har gjort många timmar där, träning imorgon =0)

Tack för gnällstunden, kram på er!

Kommentarer

Postat av: Tove

Publicerad 2009-05-09 12:04:40

hopas allt går bra med dagiset å allt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela