busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Full ös - medvetslös....

Publicerad 2009-05-21 19:53:22 i Allmänt

Idag har jag varit med barnen och deras kusin till Högbos lekpark. BusBosse var med han också såklart. Han har fattat att när buren bärs ut till bilen så är nåt skoj på gång! Hela resan var han lugn men väl på plats lyckas vi hamna i en terrierträff! Min juvel visade naturligtvis prov på hur j-la illa en terrier kan låta :-( Var bara att bita ihop och susa förbi alla vovvar för att sen få Bosse ner i varv... En inte alls rolig start på vår utflykt.

Barnen hade superkul på lekplatsen, gjorde av med massor av spring :-) Några droppar regn fick vi stå ut med men då passade vi på att ta fruktstund i tåget. De stora barnen var superduktiga, ja det var väl lilltjejen också men man får jaga...

Efter allt lekande kollade vi in djuren.



Grabbarna fick mata getterna men äppelbitar.

När jag tröttnat på att leka jaga hamnade lilla fröken här, fastspänd och med nappen så var alla nöjda..



Det gick faktiskt jättebra att ha Bosse nära djuren, visst var han på helspänn men det gick att tillrättavisa när han gjorde antydningar till att skälla eller rusa fram. Gässen var precis så kaxiga som dom ser ut att vara, sträckte på sig och fräste "en liten hund tar vi lätt"  ;-)) 
 


Får ta tag i att miljöträna med Bosse ensam också, är lite svårt med både barn och hund. Det är ju bara det där med att hitta tiden...

Efter alla äventyr svängde vi förbi Mc Donalds, skönt att slippa ställa sig vid spisen...

Lilltjejen tyckte att det räckte att sova 25 minuter idag vilket resulterade i en inte så rolig lillasyster på eftermiddagen/kvällen. Undrar om sprutan hon fick igår också påverkar allmäntillståndet? Antagligen var hon tvungen att hålla igång för att inte somna och hållit igång har hon gjort med besked...

Efter om och men är de iaf nattade nu och jag blev så godissugen så jag bara var tvungen att göra en rabarberpaj... Behöver en sockerkick för att hålla mej vaken till sambon kommer hem, och det är ju faktiskt nästan en lördag idag ;-)

Tjing!

Kommentarer

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2009-05-23 16:38:53

Båda mina hundar behöver ju träna hundmöten också så kanske kan vi ta en prommis ihop någon gång? Får Bosse gå bredvid 2 stora "hårbollar" kanske han i ren chock fixar resten av hundarna galant sen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela