busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Fullt upp!

Publicerad 2009-06-03 20:05:33 i Allmänt

Fullt upp har jag haft, fattar inte vart dagarna tar vägen?

Funderade på att vi haft Bosse i 4 1/2 månad, det har gått väldigt fort samtidigt som det känns som om han alltid funnits hos oss! Det är roligt nu när vi kan ta riktiga promenader tillsammans, han är trevligt promenad sällskap vår Bosse :-)

Trevligt sällskap fick vår Bosse här om dagen då grannens dotter var på besök med sin fem månader gamla Boxerhane. Båda vovvarna var lösa på varsin tomt och hittade så klart på varandra. Bosse skällde i vanlig ordning och gav sig inte förrän han fått Boxern med på jagalek trots att de fortfarande var på varsin sida om staketet. Den energi som alla pratar om att Jack Russelln har syns verkligen när Bosse leker med andra hundar, han blir som ett streck, far som en blixt längs marken, och vill bli JAAAGAAAD!!! Mitt upp i racet måste han lägga in små glädjeskutt, det har till och med hänt att han inte lyckats med skutten utan istället vurpat och rullat vidare som en liten boll.. Det är riktigt underhållande att titta på kan jag lova :-) Tyvär så försökte grannhunden sig på ett inbrotts/utbrottsförsök genom staketet så då fick det vara färdiglekt för den gången...



Idag har jag jobbat min näst sista dag sen ruschade hela familjen iväg på gårdsfest. Det är en riktigt trevlig tillställning, alla dagisbarn med familjer och fröknar träffas på hembygdsgården och där underhåller barnen med sång, man kan gå en tipspromenad och det bjuds på fika samtidigt som man hinner surra med varandra. Temat i år var djur så sonen fick en hundnos målad på näsan och hundöron (strumpor) på kepsen. Hela tillställningen tog strax över en timme, alldeles lagom! Tyvär inga bilder därifrån men när vi kom hem började det regna (igen) och vi fick se det här:



Sonen önskade att han kunde åka rymdraket genom regnbågen och kolla på färgerna. Härlig tanke!

Jag tar och kryper upp i soffan och kollar LOST istället, spännande värre!

Ha det bäst!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-06-03 21:26:16

Hej hopp! Vill bara tipsa dig om att spana in nordpost.se eller googla på stabilstängsel. Vill minnas att stabil var lite billigare, men som jordbrukare kunde vi gör en bättre affär på nordpost (hör visst ihop med granngården/lantmännen på nått viss) Kostade faktiskt inte så farligt mycke! Å med små hundar behöver de ju inte vara så stort heller! Vår är på dryga 23kvm, å de räcker gott åt våra fyra!



Ha de gott å hälsa familjen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela