busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

veterinärbesöket avklarat!

Publicerad 2009-02-20 20:00:07 i Allmänt

Idag fick Bosse sin andra valpspruta, det hela gick lätt och smidigt, som det brukar hos "vår veterinär"! Fanns en till hund och en katt i väntrummet och det fungerade bra. Sonen var med så receptionisten passade på att skojade lite å frågade om det var han som var Bosse och skulle få en spruta =) som tur var förstod sonen skämtet!

Bosse trivs utmärkt i bilen både när den rullar och står still, väldigt skönt tycker jag!

rusten rullar på bra, har numera nytt golv på nästan hela övervåningen, superfint! tapetvalet gick bra (tror jag iaf, får väl se när de väl sitter på väggarna).  Vi har haft hund/barnvakt två gånger den här veckan och det har gått bra fast Bosse har en tendens att stressa upp sig om man inte avbryter leken i tid, vi har då stängt in honom i buren då med kommando "gå och lägg dej", och då lugnar han ner sig snabbt... efter en-två minuter kan man öppna igen, då har han kommit till ro och ligger kvar och vilar.

lite tråkigt är det att flera av sonens kompisar är rädda för Bosse men det är inte värre än att man ser till att de inte blir ensamma med honom, förhoppningsvis blir det bättre med tiden!

nu ropar TV:n...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela